פשעי הרווחה והפסיכיאטריה - לא למהר להוציא ילדים מהבית למוסדות

תוכנית הטלוויזיה עושים סדר - טלביזיה חינוכית, עם גל גבאי מתאריך 20 לנובמבר 2011 - בתכנית מתארחת עורכת הדין לימור אסולין אשר מדברת על הקלות הבלתי נתפסת בה ילדים תמימים נופלים שדודים תחת חוסר היכולת המשווע של מערכת הרווחה לייצר עבורם בית ומקום מוגן חרף הוצאתם מהבית מסיבות שונות עד כדי פגיעה ממשית בגופם ובנפשם.
הילדים מוצאים מביתם בכפייה בצו בית משפט לנוער ומועברים למוסדות הרווחה שם הם נמצאים הרחק מביתם ומשפחתם ללא זכויות או השגחה ראויה.
עו"ד לימור מציגה שתי דוגמאות מיני רבות בהן נתקלה. האחת ילדה כבת 12 אשר במשך שנים נודדת בין מוסדות הרווחה כאשר לאחרונה טופלה במוסד פסיכיאטרי שם הוזנחה והולעטה בסמים פסיכיאטריים, עם שברים בידיים ואונס. הדוגמא השניה ילד כבן 6 שנאנס במשך חודשים במוסד משרד הרווחה.


.

.
לשאלת המראיינת: "אכן מוציאים בכזאת קלות ילדים מהבית?" משיבה עו"ד לימור אסולין: "אכן. בקלות מוציאים ילדים מהבית."

עו"ד אסולין מדברת על הקלות הבלתי נתפסת בה ילדים תמימים נופלים תחת חוסר היכולת המשווע של מערכת החינוך לייצר עבורם בית ומקום מוגן חרף הוצאתם מהבית מסיבות שונות עד כדי פגיעה ממשית בגופם ובנפשם.

עו"ד לימור אסולין מספרת על אמא שפנתה לקבל סיוע ממשרד הרווחה, במקום שיסייעו לה לקחו ממנה את ביתה ואשפזו את בתה בת ה- 12 בפנימיה פוסט אישפוזית.
הילדה שברה את ידה 4 פעמים בפנימית משרד הרווחה, והפכה להיות אנורקסית.

בפנימית משרד הרווחה לא נתנו לילדה בת ה- 12 לשים תחתונים כשרק קיבלה את המחזור הראשון שלה, ועברה התעללות מינית קשה בפנימיה מצדו של נער בן 17 ששהה אף הוא בפנימיה.

לדברי עו"ד אסולין, הוצאת הילדים מההורים נעשית תמיד ממשפחות עניות, חסרות יכולת כלכלית או אמהות חד הוריות. הוצאת הילדים מבוצעת ממשפחות מוחלשות שאינם יכולות להתנגד להוצאת ילדיהם בכפיה.

עו"ד לימור אסולין מספרת על ילד בן 9 שהוצא לפנימיה פוסט אשפוזית בכפיה ונאנס במשך שלושה חודשים על ידי ילד בן 13, ואיש לא שם דעתו למה שקורה לילד הקטן.

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה