עו"ד יוסי נקר מציג דרכי רמיה משרד הרווחה לחטיפת ילדים

רדיו ללא הפסקה - גיא זהר - מרץ 2014 - אם שמבקשת לגדל את ילדיה: "אני לא מבינה למה עליי להילחם כדי שהם יחזרו אליי!"
עדי (שם בדוי) מסרה את ילדיה למשרד הרווחה כשמצבה הנפשי לא אפשר לה לטפל בהם. ואולם, לאחר תקופת החלמה והתאוששות היא ביקשה את ילדיה בחזרה אך לשכת הרווחה פתח תקווה מסרבת להחזירם בתואנה כי "טרם בשלו התנאים" - איך היא תוכל להשיג את מבוקשה?

עו"ד יוסי נקר, מומחה בייצוג ילדים והורים מול מערכת הרווחה ומול מערכת החינוך, בדק את התיק של עדי ומשפחתה ומצא מספר מחדלים וליקויים בתפקוד מערכת הרווחה (לשכת הרווחה כרמיאל, לשכת הרווחה פתח תקווה), וליקויים חמורים בתפקוד שופטת הנוער היאם קרוואני.




הכרזת הנזקקות והעדר ייצוג להורים
לשכת הרווחה כרמיאל לא ניסו לסייע למשפחה במסגרת הקהילה אל הוציאו את הילדים מהבית חרף העובדה שזוהי האופציה האחרונה והטראומטית ביותר לילדים, לשכת הרווחה כרמיאל (מנהלת שולה מנחם) לא הסבירו למשפחה את משמעות הכרזת ה"נזקקות" על הילדים, וכך גם בדיון בבית משפט לנוער שנמשך כחצי שעה והורים לא מיוצגים קבעה השופטת היאם קרוואני העברת הילדים למשמורת הרווחה מבלי שהסבירה להורים את המשמעויות הקשות למשפחה של ההליך השיפוטי.

חוק הנוער האנכרוניסטי
ההורים מבקשים להחזיר את הילדים למשמורתם אך לשכת הרווחה פתח תקווה טוענים כי "טרם בשלו התנאים"  - טענה אשר יכולה לשמש תלישת ילדים מכל משפחה למשמורת הרווחה. לשכת הרווחה משתמשת בסעיף 2.6 לחוק הנוער הקובע כי קטין נזקק הוא קטין ש"שלומו הגופני או הנפשי נפגע או עלול להיפגע מכל סיבה אחרת". ע"פ הגדרה זאת ניתן להכריז על כל קטין נזקק ( =העברתו למשמורת הרווחה). השופטת היאם קרוואני מקבלת את הבלי פי רשויות הרווחה ומשמשת חותמת גומי.

קישורים:

 חה"כ פנינה תמנו שטה מציגה פשעי משרד הרווחה בהוצאת ילדי עולים מביתם  - דצמבר 2013 - במהלך דיון תיקון סעיף 12 לחוק הנוער האנכרוניסטי חושפת חה"כ פנינה תמנו שטה מקצת פשעי משרד הרווחה בהוצאת ילדים עולים בכפייה מביתם ומשפחתם. הוצאת ילדים מביתם הנו פי 3 בקרב עולי רוסיה ופי 8 בקרב יוצאי אתיופיה. מדובר במדיניות תוקפנית של משרד הרווחה נגד משפחות על רקע אתני....


רשויות הרווחה חוטפות ילדי עולים מביתם ומשפחתם בדרכי רמיה - מסמך הכנסת נובמבר 2005 - נובמבר 2005 - מתוך מסמך מסמך רקע של הכנסת בנושא: הוצאת ילדי עולים מן הבית בידי שירותי הרווחה (הוגש לוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות) - המחלוקת בדבר הוצאת ילדים מן הבית כאמור, את פקידי הסעד ממנה בית-המשפט, ובסמכותם להמליץ לבית-המשפט על הוצאת ילד מן הבית במקרה שבו השתכנעו כי טובתו מחייבת זאת..

 לשכת הרווחה ירושלים כפו סמים פסיכיאטריים על ילד עד שנהיה שבר כלי  - מרץ 2014 - מתלונה למשרד הבריאות, שהגישה אם תושבת ירושלים כנגד מנהל מחלקה פסיכיאטרית לילדים בעיר ופסיכיאטר נוסף, שהפנה אותו לאשפוז, עולה שורה של כשלים בטיפולן של הרשויות בילדים עם קשיי התנהגות...

האמא ביקשה סיוע מלשכת הרווחה תל אביב - פקידת הסעד ויקי היינה תלשה בנותיה הפעוטות מחזקתה - תרבות סחר בילדים בראשות שר הרווחה מאיר כהן, מנכ"ל משרדו יוסי סילמן ולשכת הרווחה תל אביב לרבות פקידת הסעד ויקי היינה. ספטמבר 2013 - חדר חדשות - מי שלא תזכה ללוות את בנותיה לבית הספר מחר היא א' מתל אביב, אם לתאומות בנות שמונה הנמצאות במוסד לילדים חוסים. לדבריה, רשויות הרווחה הוציאו את הבנות מחזקתה, שלא בצדק. ציונה דסטה פגשה אותה. צלם: איוון אלכסייביץ', עריכה: טוביה חזקיהו...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה